Ebbas namnkalas, 14 oktober

EBBA MARIA GRAHN
 
Namgivare: Viktoria Therlinder
 
 
Det är ju ett mirakel när ett barn har blivit fött
ut kom en liten människa som ingen annan mött
 
 
Från den stund man tar emot det blir inget mer detsamma
För ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma
 
 
Ett sådant hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram
För detta lilla under som ännu vägs i gram
 
 
EBBA betydelse - "Stark Själ"
MARIA betydelse - "Önskat Barn"
(Maria är ett släktnamn då alla flickor i Madeleines släkt heter det)
 
 
"Jag vill önska dig all lycka och framgång i livet"
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Ebbas fadder: Eline Holm
 
 
Att få ett litet fadderbarn är en gåva och en ära
Att man är så betrodd att stå ett liv så nära
 
 
Man länkas till varandra med ett speciellt band
Så själsligt är man nära fast man bara ses ibland
 
 
Ett fadderbarns liv man följer av omtänksamma skäl
För att man har fått till uppgift att se till barnets väl
 
 
Och även i det tysta finns detta alltid kvar
Att man känner något särskillt för det fadderbarn man har
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Min och Gabriels egenskriva dikt:
 

Ebba föddes den finaste sommardagen,
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev tagen.
Det kändes helt overkligt när sköterskan la upp dig på din mammas mage,
Jag kunde inte sluta titta på de små fötterna, benen och den lilla putmagen.
Min kärlek för dig är föralltid fastslagen,
Tiden går så fort, imorgon är det redan dags för 5 månaders dagen.

 

När jag tittar på vår dotter känner jag total lycka,
Inte visste jag att det var just hon som skulle våra liv smycka.
Hon ska alltid känna sig älskad, trygg och högst prioriterad av oss.
En flicka vi ville ha och en flicka vi fick,
Jag önskade och önskade och se det gick.
Ebba, du världens finaste och underbaraste tjej,
Mamma och pappa älskar dig <3

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
Medverkande:
Susanne Holm
Philippe Doisneau
Eline Holm
Fredrik Håkansson
Anita Holm
Åke Holm
Karina Holm
Tilde Johansson
Marika Staaf
Erik Staaf
-------------------------------
Susanne Grahn
Kjell Evertsson
Louise Grahn
Gun Grahn
Ingemar Grahn
Berit Grahn
Kent Gustavsson
Linnea Grahn
Sara Grahn
-------------------------------
Frida Kristiansson
Anderas Åberg
Leja Kristiansson
Milian Kristiansson
Malin Larsson-Gren
Mattias Wetterbro
Embla Wetterbro-Gren
Sigge Wetterbro-Gren
Viktoria Therlinder
Camilla Johansson
Nicklas Strömqvist
Casper Johansson
 
 
Tack säger vi till alla som kom och förgyllde Ebbas dag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback