Bänk!

Gabriel gjorde om vårat gamla skrivbord till en bänk och resultatet blev såhär!

28 Juli!

Idag började dagen med att jag beställde tid på vårdcentralen. Fick en tid redan vid klockan nio på morgonen, inte illa. Annars brukar det vara så himla svårt att få en tid på vårdcentralen. "och fick även penicillin för mitt lilla besvär".

På eftermiddagen har vi handlat, tvättat och fikat med Byberg. Nu ska vi krypa ner i sorffan och kolla på film :)

Igår var vi förresten i stan med Vicky och Micke. Vi åkte och kikade på Netto men där fanns det inget kul. Sedan var vi på Ohlssons och där köpte vi svart/vit blommiga spislock, gröna fransgardiner, grön/vita panelgardiner, en buddha staty, ljuslycktor med döskallar, en svart jättefin kruka med roser på och en blomma. Efter det åkte vi hem till Vicky och Micke och fikade och hade det trevligt. Sedan åkte jag och Gabriel till Ica Maxi och där köpte vi lite mat. Jag fick även ett jättegulligt nattlinne av Gabriel + skor, trosor och en gossegrej ;) Han är bäst min underbara prins!

Vårat nya skrivbord!

25 Juli!

Gårdagen var helt underbar. Vi hade jätteroligt i Ullared och hittade massvis med fina saker. Gabriel köpte skjortor, jiggar, skärp m.m. och jag köpte tröjor, en kjol, 3 väskor, 2 statyer, 2 tavlor, en koja till Vanja, leksaker till bäbisarna m.m. Vi åt även på burger king, det var längesen sist man åt där, gott gott.

Sen på eftermiddagen var Gabriel och Micke på IKEA och köpte vårat snygga skrivbord vi hade bestämt oss för att köpa + en hurts och lite tyg garderober till förrådet. Allt blev skit snyggt och vi är supernöjda :)

Ikväll har vi varit hos Malin på födelsedagsfest. Vi åt tårta och drack vin och hade det trevligt. Nu ska vi lägga oss och kolla klart på "Harry potter 2".

Imorgon bär det av till min hemstad Gränna på födelsedagsfika hos mormor som fyller år.

Vanja!

Vanja i sin nya koja!

Zeke!

Gabriel darling!

Mitt allt!

Petroller!

Zekes blivande 1:års present!

I Love

Gabriel, Kosmos, Zeke & Vanja!
My perfect little family!

Rosa transportbur!

Jag har hittat en perfekt rosa transportbur till Vanja för endast 269 :-
Den finns på www.citypet.nu

22 Juli!

(Min älskling)

Gabriels morfar!            Gabriels mormor!

Idag har jag och min underbara älskling varit iväg och fiskat en sväng vid hopptornet i Mullsjö. Gabriel fick en liten abborre men jag fick ingenting. Sedan kom Gabriels mormor och morfar hit och fikade. De är så gulliga. Vi fick lite lotter av dem och vinsten blev 20 kr. Vi har även surfat runt på internet i jakt efter ett nytt datorbord och vi hittade det perfekta på IKEA, man väljer själv ut delar så får man det exakt som man vill ha det. Nu ska jag snart gå och sköja håret, färgar det nämligen mörkbrunt och hoppas på ett bra resultat :)

21 Juli!

Idag på morgonen låg vi alla fem i sängen och gosade, det var jättemysigt. Kosmos och Zeke låg på varsin sida om lilla Vanja och tvättade henne. Det var så sött! Sen tröttnade Kosse och kom upp och la sig och gosade med oss istället, min lilla älskling <3 På kvällen var vi iväg en snabbis och fiskade i Mullsjön. Jag fick en mini aborre men den slängde vi tillbaka igen. Klockan 20.00 kollade vi på "allsång på skansen". Men jag tycker det har blivit ur uselt. Ringde till Agria och försäkrade Vanja idag. Skönt att ha det avklarat, nu ska jag bara beställa en kastrations tid till Zeke + vaccinations tid till Vanja.

Nu är det bara tre dagar kvar tills jag, Gabriel, Vicky och Micke åker till Ullared, jippi. Då kommer mamma och mormor hit och tar hand om våra bäbisar.

(Vanja)

(Gabriel, Jag & Mormor, bild från när vi var och fikade på landhs konditori 2009-07-14). Mamma var fotograf)

(Gabriel, Jag & Mormor)

20 Juli!

(Vanja)

Idag började jag jobba vid 08.00-13.00, det var en kort och lagom dag. Sen när jag kom hem sov jag någon timme. Sen på eftermiddagen kom Vicky och Micke hit och fikade. Vi bestämde att vi fyra ska åka en sväng till Ullared på fredag, det ska bli super kul :) Det som jag vet att jag ska kolla på är Gardiner, nytt koppel till Zeke eftersom han bet sönder spännet till sitt koppel idag, tavlor, kläder och en pyjamas. Idag funkar det riktigt bra mellan våra bäbisar, Zeke och Vanja busar med varandra och det är så sött! Hon är allt en riktigt liten buse. Nu ska jag och min underbara krypa ner i sängen och kolla på film.

Jag älskar min lilla familj!

Ny Dator!

Våran nya dator!

Vanja!

Igår (18 juli) fick vi en ny familjemedlem vid namn Vanja! En liten gullig kattunge som är så gosig och underbar, hon följer med vart man än går. Hoppas bara att Vanja, Kosmos och Zeke kommer komma bra överrens med varandra. Den lilla morrar lite när pojkarna går för nära henne, men det ska nog gå bra :)

Mamma och pappa var även här igår och fikade och lämnade väskan som pappa köpt till mig i Frankrike när han var där. Den var jättefin. Rosa med ett knäppe därfram. Jag är lite imponerad att en "pappa" kunde träffa så rätt och veta vad jag har för stil.

Sen när de hade åkt hem kollade jag och min prins på "vi hade iallafall tur med vädret igen". Den var inte direkt någon höjdare. Ettan är mycket bättre. Vid halv två tiden på natten kom Vicky och Micke förbi och kollade på våran nya bäbis, hon var helt såld. Hon vill så gärna ha en själv men Micke säger bestämmt -Nej.

Jag och Gabriel hade en jätte mysig 1:års dag!
Gabriel is My Love, My life, My everything <3

(Gabriel & Vanja)

16 Juli!

Idag har jag varit ledig! Vi ringde och frågade om Byberg ville hänga med oss och fiska och det ville han. Vi åkte ner till småhusen nere vid sjön men det enda som hamnade på kroken var gräs. Då kom jag med den smarta idén att vi kunde hyra en båt från landhs, kostade bara 20 kr/ 3timmar. Vi hade med oss fika och kaffe och vädret var superbra! Gabriel fick en gädda på runt 2 kilo + lite små fisk. Jag och Byberg fick bara småfisk. Sen när vi kom hem grillade Gabriel kött och gjorde klyftpotatis och grönsaker i ugnen. Han är verkligen en mästerkock, min mästerkock ;)

Gabriel är det bästa som någonsin har hänt mig och han är allt jag någonsin har drömt om, ordagrant! På lördag (18 Juli) har vi varit tillsammans 1 år. Det är det bästa året i hela mitt liv!

Kommande roadtrips :
Nästa vecka ska vi till Ullared och Gränna. Sen ska vi till Helsingborg i augusti. Det ska bli jättekul :) Jag längtar jättemycket tills vi åker till Helsingborg. Vi var där för ett år sedan och det var där nere vi blev tillsammans jag och min prins. Då ska vi bo på hotell, shoppa, bada, åka till Helsingör, festa och ha det underbart tillsammans som vi alltid har!

Bare Bea

Igår kollade jag och min älskling på en bra norsk film som heter "Bare Bea". Den rekommenderar jag verkligen.

Gabriel var och hämtade ut fiskespöt idag och det var helt underbart vackert! Vi fick även hem våran nya stationära dator som vi beställde för någon dag sen. Den var super snygg! (Jag lägger upp en bild framöver på datorn) Vi beställde även ett nytt tangentbord, det är knallrosa med svarta knappar.

Idag har jag jobbat kväll (16.00-21.30) Men imorgon är jag ledig och då ska jag umgås och mysa med min underbara pojkvän!

ABU Stamina!

Idag fick vi en sms att vi har ett paket att hämta ut som inehåller mitt nya UL-spö. Det är ett ABU stamina combo ( 5,6 UL´ 2-12g ) 499:-