Vilken härlig vecka!

I förrgår var jag, Ebba och Kingston nere och hälsade på på mitt jobb och mötte upp Alexandra som skulle komma hit på fika :) De frågade när jag skulle börja jobba igen och som det ser ut nu ska jag börja arbeta från första september men enbart ca 1-2 kvällar i veckan 15-21 el 16-21.30 (beroende på hur min schema rad ser ut). När Gabriel vaknar sticker jag till jobbet och när jag kommer hem träffas vi drygt en timme och sen åker han till sitt jobb. Men som sagt det är bara ca två kvällar i veckan och det för att slippa ta ut 5 föräldradagar i veckan och Ebba slipper gå på dagis och det är det viktigaste för mig då jag inte vill att någon annan ska ta hand om vårt barn! Sen är det klart att det finns barn som trivs på dagis, det tvivlar jag inte på och sen även föräldrar som kanske inte har råd att vara hemma hur länge som helst, det är ju också en annan sak. Vi blev bjudna till jobbet på julfika och det ska vi absolut inte missa :D På kvällen gick jag och Frida en skön på promenad med hundarna.
 
Igår var jag, Ebba, Viktoria och Lautaro på stan och shoppade. Sen mötte vi upp Camilla och Alma och drog hem till Vickan och mös med våra små underbara söta bäbisar :) Ebba var dock inte så liten längre om man jämförde med de små som är 2 v resp. 3 v. Kommer knappt ihåg att Ebba har varit så liten! Vi åt god mat och sedan bar det av hemåt!
 
Idag har vi en lugn hemmadag, skulle egentligen till ÖF med Linda och pojkarna men Linux hade blivit sjuk så vi skulle ta det på tisdag nästa vecka istället :)
 
Imorgon kommer Alexandra hit efter jobbet. Och sen på kvällen är det våran efterlängtade tacomyspys familje fredag <3 Den bästa dagen på hela veckan! Gabriel går av på fredag morgon och sover till 14.30-15.00 och sen har vi hela helgen ihop :)
 
På lördag kommer min älskade mamma och mormor hit <3
 
Och på söndag ska vi på dopfika för lilla Sigge :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback