Hemlagad mat till stumpan :)

Detta är potatis och morotspuré med persilja och lite rapsolja. Hon fick i sig lite grann så gott var det nog allt och efteråt gav hon mig en stor blöt puss som tack :D Imorgon ska jag göra aprikospuré och katrinplommonpuré. Dessa står nu i kylskåpet och gottar sig under natten. 

 

I lördags var mamma och mormor här och då var vi och hämtade ut ett paket bestående av Ebbas rosa babypulka. Sa då vid ett tillfälle "hoppas det blir snö imorgon". Och vips på söndagen, dagen därpå kom snön när vi var påväg hem från dopfikat på kvällen. Sa då till Gabriel att imorgon, alltså idag måste vi ut och köra gumman i pulkan och bara för det har det regnat hela dagen :( Så nu hoppas jag att snön kommer tillbaka snart igen så hon kan få inviga sin pulka!

 

Vi har fått hem nya bilbarnstolen och den är så fin. (En Britax Hi-Way 2) Vi testade att spänna fast Ebba i den och hon började gapskratta, mycket bra betyg! Nu väntar vi bara på att pappa Gabriel ska ta körkort så vi kan ut och åka men till våren så ska det nog vara klart :) Sålänge får vi åka lite i min mammas bil :)

 

I lördags eftermiddag/kväll strök vi och satte upp alla julgardiner, hängde upp julhjärtan och julstjärnor. Det är så mysigt i hela huset nu <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback