Glad midsommar

 
Idag har vi haft en kreativ och riktig mysig dag. Jag började dagen med att gå en sväng med Kingston. Sen var det dags att mata Ebba och sen skynda sig att äta själv. Kollade på 2 st avsnitt av how i met your mother från säsong ett och det är ju verkligen en helt underbar serie! Sen vid klockan tre väckte jag min älskling som hade jobbat natt. Vi tog en lång och härlig promenad, käkade, handlade och hämtade ut paket på ica som bestod av ett avgasrör till Gabriels moped, så det var inget roligt paket direkt. När vi kom hem satte han på det nya avgasröret och jag matade Ebba och kollade på gårdagens avsnitt av kniven mot strupen, han är så häftig den där kocken haha! Sen bakade vi äppelpaj som vi avnjöt till kvällsmat. Efter det badade Ebba vilket hon verkligen älskar :D Och sen fixade vi med min föräldrapenning så nu är det klart för hela detta året, skönt att slippa tänka på det. Jag tar ut två dagar i veckan så att vårat lilla hjärta ska slippa gå på dagis i tidig ålder då jag anser att hon inte har något utbyte av det plus att jag vill ha henne hemma hos mig så länge som möjligt :) Vi bytte sängkläder och tvättade och därefter var det dags för min älskling att åka till jobbet för sin sista natt denna vecka, nu är han ledig tills tisdag kväll - Underbart underbart!
 
Imorgon är det midsommarafton och första gången på evigheters evighet som jag är ledig! Detta kommer jag fira ihop med familjen. Jag ska iallafall baka en god tryffelkaka och sen får vi se vad morgondagen har att erbjuda ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback