Min första uppg i Ky-Demens

Presentation av: Madeleine Holm 23 år

- Bor i Mullsjö tillsammans med min sambo Gabriel och våra katter Kosmos, Zeke och Vanja!

Jag utbildade mig år 2003-2006 i Jönköping och då jag gick barn och fritidsprogramet med inriktning pedagogisk och social verksamhet. Det resulterade i att jag fick jobb på ett nattdagis i Gränna och där arbetade jag sedan under ett års tid med tre underbara tjejer som jag tog hand om. Jag fick därefter jobb som kontaktperson åt en tjej med funktionsnedsättningar. Vi träffas en dag i veckan och hittar på olika skojigheter/aktiviteter. Jag arbetade då även som timvikarie på ett äldreboende men fick strax därpå ett jobberbjudande om att börja arbeta som personlig assistent. Jag jobbade sedan som personlig assistent hos två olika brukare. Höstterminen 2008 började jag min utbildning på komvux i Habo där jag läste till undersköterska och min första praktik gjorde jag på ett  demensboende i Mullsjö och där har jag jobbat som timvikarie sen dess. Det finns inget bättre ställe att jobba på för där är det totalt underbart.

Mitt mål med denna KY-distansutbildningen är att jag ska få mycket god kunskap inom demenssjukdomar och utvecklas i min yrkesroll som undersköterska.

 



Kommentarer

Postat av: Andreas

Glöm inte o skriva att du utbildat dig till undersköterska oxå... Eller det kanske du inte ska skriva? hehe

2010-01-20 @ 11:02:56
URL: http://abbesfishing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback