18 Januari!

Vilken LÅNG dag det ha varit idag! Jag började skolan 10.00 och åkte hemifrån vid 08.04. När jag anlände i Skövde och skulle gå till skolan hittade jag inte dit + att jag gick helt knasigt fel två ggr så tillslut fick jag fråga mig fram för att komma rätt. Dagen bestod mestadels av introduktion, rundvandring och mkt papper. Imorgon ska vi skriva en presentation om oss själva som jag sitter och klurar på redan nu, det är inga lätta frågor kan jag lova. På lunch rasten gick jag in på indiska och shit vad mkt fina saker det fanns, det känndes som jag var i himmelriket. Jag köpte iallafall en supercool stor buddhastaty och imorgon ska jag köpa tre till som vi ska få av mamma, pappa, mormor och morfar i inflyttningspresent :) Jag längtar redan! KY-utbildningen verkar i övrigt vara en intressant och bra utbildning. De flesta i klassen var 45- 50+ och sen var det två tjejer som jag tror var i min ålder. Det finns en dam som jag stör ihjäl mig på men sådana människor finns det ju lite här och var!

Och det värsta av allt var att på tåget hem satt det två galna barn som sjöng och gapade/skrek och jag var så trött att jag råkade somna + att jag ville slippa höra dem och när jag vaknade till hörde jag att det ropade upp i högtalarna HABO, HABO nästa. Neeeej, jag hade missat att gå av i Mullsjö så var tvungen att gå av i Bankeryd och vänta på tåget tillbaka till Mullsjö. Som sagt dettta var en väldigt LÅNG dag.

Nu har jag och mitt hjärta varit och handlat på ica och hämtat ut ett paket från jotex som innehöll: gardiner till uterummet, ett tavla, två dukar och en väggdekoration med texten "fånga dagen". Det är så skönt att vara hemma igen men i övrigt är Skövde en underbar stad med allt för många bra butiker, det gäller att hålla i plånboken, hehe!

Jag älskar min familj mest av allt, dem är Bäst bäst bäst! <3


Kommentarer

Postat av: Frida

hahaha yr höna! X)

2010-01-19 @ 08:02:10
URL: http://friiidha.blogg.se/
Postat av: Andreas

hahaha... Du får sova på nätterna istället för på tåget Madde! Tur du inte vakna i senare iaf...

2010-01-19 @ 12:11:15
URL: http://abbesfishing.blogspot.com
Postat av: Sandra Grahn

Söta fina du! madde, jag saknar dig. vill du fika snart eller ska vi dra ihop äta-grej hos sofia h nu innan vi flyttar och glömmer bort varann? :(

känns som om jag pratar med dig ofta, fast kommit på att det känns så för jag följer din blogg intesivt. älskar att se vad du pysslar med, köper, jobba och äter :) saknar dig somsagt och sluta iiiicke med bloggen. kraaamas sandras

2010-01-19 @ 16:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback